I glada vänners lag och lite söndagsmorgonjobb

Kommentera
Hade en riktigt trevlig eftermiddag/kväll igår med vänner. Visst, en vän saknades och det pratade vi så klart om - man bör höra av sig och tacka ja/nej till en inbjudan, i synnerhet när man själv har initierat träffen! Men men, vi roade oss genom att kolla vännens inlägg på fejjan istället. En och annan spydig kommentar kan ha gjort också.
 
Gick och la mig med en riktigt go känsla i kroppen, det ÄR faktiskt trevligt att umgås med vänner, trots att känslan av att ha lagat mat "hela dagen" finns där. Och mat ja, jag åt alldeles för mycket protein igår.... Gjorde den där hasselbackskycklingen och kunde nästan inte sluta äta. Till råga på allt har jag ätit den igen nu till sen frukost!
 
Vaknade tidigt även idag, skönt att vakna så tidigt att det inte har hunnit bli så där äckligt varmt ännu! Efter någon timme ringer min mobil, ser att det är driftsjouren på jobbet så jag svarar. Jaha, misstänkt skadegörelse/inbrott och en hysterisk anställd som vill ringa polisen. Ringer upp den anställde och meddelar att jag är på väg.
 
Vid närmare granskning visade det sig inte alls vara något begånget inbrott eller någon skadegörelse, det var en skruv som släppt från en list vilket gjorde att en dörr inte riktigt gick igen. Inte direkt något att ringa polisen om. Så nu har jag dragit i en skruv och gullat med den skärrade medarbetaren. Dags att åka hem igen!