Hasselbackskyckling och krämig gurksallad

En kommentar
 
 
Jag börjar med att be upphovskvinnorna till recepten om ursäkt - jag kommer inte ihåg var jag hämtade idéerna/recepten.
 
 
Hasselbackskyckling
 
Ett snabbt sätt att tillaga kyckling!
 
Gör skåror i kycklingfiléerna - precis som man gör i hasselbackspotatisen. Fyll skårorna med det som finns till hands, jag tog pesto, salami, oregano och ost. Sen in i ugnen (180 grader) i 20-30 minuter. Klart!
 
 
Krämig gurksallad
 
Perfekt till grillat!
 
Skala två gurkor och skär dem i småbitar. (Personligen gillar jag väldigt små bitar, typ salsastorlek.)
Finhacka en röd lök.
Lägg gurkbitarna och löken i en skål, tillsätt:
3 dl creme fraiche
0,5 dl majonnäs
3 msk vitvinsvinäger
Dill. Funkar med färsk, torkad eller frusen.
Salt och peppar.
Blanda och njut sen!
 
Nej, jag har ingen bra bild på denna skapelse, bara en dålig som ni får hålla till godo med. ;-)
 
 
1 Anonym:

skriven

Ujujj vad gott det ser ut!