The bitch is back!

Kommentera
Igår blev jag sådär galet grinig igen - plötsligt. Kunde inte behärska mig riktigt. Varifrån kommer dessa märkliga humörsvängningar? Till slut satte jag mig i bilen och åkte ut en sväng på smågrusvägar, letade efter fina ställen att i framtiden plåta natur på och så plockade jag gullvivor. Efter det kändes det bättre. Synd bara att jag inte gjorde detta redan på morgonen.
 
 
När jag åkte hem från det där "viktiga mötet" i storstan i fredags så passade jag på att handla. Jag lullade runt i affären och handlade spontant kan man väl säga, bland annat fick jag med mig ett kilo nötfärs. Det var den där förbaskade fredagstacosen som spökade. Nu blev det (tack och lov!) inga tacos i fredags, istället gjorde jag en kycklinggryta med grön curry och kokosgrädde - jättegott! Men igår stod jag och stirrade på färsen. Orka göra tacos! Mindes att jag på någon lchf-sida på fb sett ett inlägg om tacogratäng, så jag gav mig ut på receptjakt. Jösses vad det finns recept på tacogratäng! Jag skummade igenom de flesta tills jag tvärnitade hos Tjockkocken - som vanligt - som hade en variant med vitkål. Receptet finns här. Jag modifierade det en smula genom att ha i stark tacosås i creme fraiche-philadelphiaost-riven ost-röran.  Det blev hur gott som helst! Barnen åt 2-3 portioner var, och en kompis till barnen som var på besök sa " Jag vill gärna leka mer med er, man får så god mat här!".  Gott betyg. Båda formarna med gratäng gick åt, så någon lunchmat kommande vecka har jag inte...
Tycker att det är på sin plats med en eloge till Jessica (Tjockkocken), jag hittar alltid bra recept på hennes sida, enkla att följa och precis i min smak. Det finns andra lchf-receptsidor där man måste specialhandla en massa saker, eller ja, en del har säkert dessa ingredienser hemma, men inte jag. Dessutom är jag ju i grunden fullständigt ointresserad av matlagning, vill bara att det ska mätta och smaka gott utan att jag behöver ha ett kemilaboratorium i köket.
 
Idag finns det en massa "borden" och "måsten" på listan, det gjorde det igår också men jag struntade i allt pga humöret, får se om jag lyckas ta tag i något idag.