Ledighet förvirrar

Kommentera
Alltså - det är inte bra att vara ledig så här länge!
 
Började med att sova till kl. 6:00 i morse, måste vara nytt sova-länge-rekord. Sen blev jag riktigt irriterad på att jag hade gått upp ytterligare 1,8 kilo över natten, totalt nästan fyra kilo på några dagar.
 
Funderade nästan hela vägen till jobbet på vad som orsakat den häftiga viktuppgången. Visst, jag åt en korv av fel sort i söndags, men inte sjutton kan väl den vara orsaken? Det enda jag kommer på som jag har förändrat är att jag sedan i fredags tar 2 msk kollagen-pulver varje morgon. Pulvret innehåller protein, och jag räknar med det i den dagliga bokföringen över näringsintag. Frågorna är helt klart fler än svaren!
 
Fick dagen att gå på jobbet, och trodde flera gånger att det var måndag. Ja, jag var faktiskt så övertygad att jag tog strid om det vid ett tillfälle.
 
Sent på eftermiddagen satt jag ute en stund och drack en kopp kaffe, och en smula butter drog jag fram telefonen och kollade på min vikt-app. Jag måste stirra faktumet i vitögat! Men, något var fel, eller också hade jag tänkt fel i morse.... Jag har inte alls gått upp "nästan fyra kilo", det är bara knappt två! Är väl första gången på länge som jag är glad över två kilos viktuppgång!
 
Jag hoppas att jag kommer i fas med dagarna imorgon, det är galet jobbigt att känna sig så förvirrad!