Låg lägre lägst

Kommentera
Jag är inte  i toppform just nu.
 
Känner mig låg. Inte grinig eller humörhysterisk, bara låg.
 
Det är som att jag plötsligt har fokus på saker som inte är så bra. T.ex. har jag inte varit på gymet, inte hunnit det jag vill hemma och dessutom går det åt mycket pengar just nu.
 
Det där med gymet kan jag överleva, det är ju inte så att jag har varit där med jämna mellanrum tidigare.
 
Maken har varit ute på nöjestur hela helgen, han har vandrat någon led tillsammans med en vän. Det vill säga - jag har fått dra hela lasset hemma, och just nu upplever jag det som extra tungt. Dessutom lämnade han hemmet tidigt i lördags morse efter att han kört igång en tvättmaskin och fyllt torktumlaren. Vem trodde han skulle ta itu med det när det var klart? För han VET att den enda tid jag har att tvätta är på helgerna.... Självklart fixade jag hans tvätt, sen körde jag sju maskiner med mina och barnens kläder medan jag knöt nävarna i fickorna.
 
Och pengar.
Barnen hade ju sönder diskmaskinen för ett par veckor sedan, så jag köpte ny. Den gick loss på 3500kr. Idag var det dags igen för en större utgift, jag var tvungen att köpa ny sommardäck, det kostade 6500kr. När det bara är jag som har en inkomst så känns stora utgifter extra tunga.
 
Jag hoppas att morgondagen är bättre och lättare, jag gillar verkligen inte att gå runt med en tung grå filt över huvudet.