Aktiv söndag

Kommentera
Vilken dag det blev! Det har varit fullt ös sedan i morse.
 
Jag satte barnen i jobb direkt de vaknade - sortera kläder! De fick börja med byxhögarna.
 
Vi har en tvättstuga som svämmar över av kläder, både mina och barnens. En riktig surdeg med andra ord, som har hängt över mig som ett mörkt moln, väldigt länge. Bara tanken på att börja röja har fått mig att sjunka ännu djupare ner i soffan. Till råga på allt så har tvättmaskinen stått på "fel" ställe enligt min mor. Hon har då och då, oerhört syrligt, påtalat detta faktum. Eftersom hon inte själv fixar att lyfta en tvättmaskin som väger 60 kilo betyder hennes kommentar egentligen: flytta den!
 
Så efter att jag hade svept i mig morgonkaffet gick jag in i tvättstugan och började flytten av tvättmaskinen. Gick oväntat bra, bortsett från att en kran trilskades. I samma veva vaknade barnen och blev då satta i sorteringsjobb. Ett litet aber var dock att jag helt glömt bort att barnen skulle ut med Friluftsfrämjandet... Det var bara att avbryta allt och fixa mackor, O'boy och gröt så att de kunde komma iväg.
 
Jag fortsatte rensningen i klädhögarna, ömsom svärandes ömsom glädjetjutandes. I skrivande stund har jag fått ihop två svarta sopsäckar med uttjänta kläder som ska kastas och en hockeytrunk med kläder som ska säljas. Tänkte ta med hockeytrunken till jobbet så kan jag plåta och lägga ut annonser. Dessutom blir det smidigare att packa klädpaket och skicka från jobbet.
 
Bortsett från textilarbetet har jag hunnit färga håret, tagit en riktigt lång dusch, klistrat fast lösögonfransar (för första gången i livet!) samt lagat fiskgratäng. Och varit lite smågrinig, det har dock inte drabbat någon.
 
Nu blir det snart middag och söndagskvällsmys med barnen - som är aptrötta efter all frisk luft och fysisk aktivitet.