Aj aj aj

Kommentera

Den här veckan briserade redan kl 3 i morse. Då vaknade jag nämligen med en migränattack från helvetet. Hade glömt bort hur sjukt ont det kan göra.


Släpade mig en trappa ner, satte mig på toa och domnade bort en stund. Kom till sans och tänkte att jag måste ta mig till soffan, sitter jag på toa för länge domnar benen bort och då kommer jag inte därifrån. 

Drack ett halvt glas vatten och hämtade en kräkshink på vägen till soffan. Hann precis fram innan första kräksladdningen avfyrades. Bra, om jag kräks brukar migränen släppa. 

Somnade halvsittandes i soffan med hinken i knät, och vaknade ett antal timmar senare av att barnen kom ner. 

Som välkomstceremoni denna morgon gav jag dem en rejäl kräkfest. De är inte direkt vana att se sin mamma sitta i soffan och spy i en hink, så de blev oroliga och ville hjälpa till. Det var blöta handdukar i pannan, ryggsmekningar och toapappershandräckning för att torka snor och tårar. Jösses vilka omtänksamma barn jag har! Resten av morgonen tassade de runt på tå och viskade - väldigt långt ifrån de vanliga världskrigen måste jag säga.

Så fort de åkt till skolan slocknade jag igen. Vaknade vid två tillfällen mellan 7:30 och 11 för att kräkas. Vid 12-rycket kände jag att det vände, det gjorde inte galet ont längre. Masade mig upp för att hämta en kopp kaffe. Kaffet åkte hiss ett par gånger men valde till slut att stanna i magen.

Sen eftermiddag var jag så pass okej att jag fixade att baka två kesolimpor och göra två jätteformar med tacogratäng. Det var väl ungefär allt jag orkade, efter det har jag vilat. 

Och imorgon är det fredag! 😁