Rucklig

Kommentera
Ja, jag gick ut starkt igår morse och började morgonen med matlagning. Sen blev det soffparkering tills jag återigen började laga mat. Hade en förpackning kvar med grytbitar av fläsk och gjorde en repris på den galet goda grytan från i fredags, med undantaget att det blev broccoli istället för champinjoner. Alltså, röd currypasta - vilken hit!
 
Återgick sedan till soffläget och kollade på skidåkning av varierande slag på tv:n.
 
Men jag kände mig rucklig. När jag vaknade hade jag ont som attan i höger hand. Det kändes som att jag hade drämt yttersidan av handen i en bordskant för allt jag var värd. Handen funkade sådär kan man väl säga. Utöver det så hade jag "ont i lungan". Vet inte om det är den här märkliga förkylningen som dröjer sig kvar, ibland hugger det till i lungan på höger sida (jag tror i alla fall att det är lungan) och ibland kommer en värkattack högt upp i lungan. Känns lite märkligt. Googlade lite, konstaterade att jag kunde vara döende eller ha en muskelsträckning - och allt däremellan. Det är livsfarligt att googla! Bestämde mig för att det nog är förkylningen som orsakar detta, jag avvaktar så får vi se om det försvinner.
 
Så det blev en slö dag igår. Lyckades nästan få till mitt näringsintag - överskred fettet på grund av den där vitkålsgratängen som är så vansinnigt god att jag inte kan låta bli att småäta, något jag aldrig gör annars. När jag räknade ut näringsinnehållet på kostbevakningen.se noterade jag att det var grädden som fick fetthalten att rusa i taket. Funderar på att byta ut den mot kokosgrädde nästa gång, bara för att testa. Alternativt får jag äta mindre portioner, och ge f-n i att småäta.
 
När jag vaknade idag gjorde handen fortfarande ont, men det får jag bortse från. För idag blir det årsmöte, och som sekreterare måste jag skriva. Fast jag ska erkänna att jag nu på morgonen redan har skrivit årsmötesprotokollet... *ler brett* Det kommer bara att krävas några smärre justeringar.
 
Det är första gången vi kör ett årsmöte på en söndag förmiddag, tidigare har det legat på en vardagskväll, blir intressant att höra hur mycket gnäll detta skapar. Det går inte att hitta en tid och en dag som passar ALLA.
 
Förhoppningsvis är det skapligt snabbt avklarat så att jag kan åka hem och baka mina nötfria kesolimpor!