Över toppen - äntligen

Kommentera

Redan i tisdagskväll började jag känna av en jobbig huvudvärk. När jag vaknade igår morse (onsdag) gjorde det riktigt ont i huvudet. Det kändes inte som migrän, mer som förkylningshuvudvärk från bihålorna. Fast jag är inte förkyld. Tänkte att det säkert var spänningshuvudvärk, den där dragningen jag skulle ha på personalmötet spökade. 


Tryckte i mig Treo innan jag åkte till jobbet, det hjälpte i princip inte alls. 

Det var en stressig dag igår, och än värre blev den av min galna idè att göra en film till mötet. Jag hann inte äta lunch.

Lätt svajig och med huvudvärken dundrande innanför pannbenet fick jag vid 14:30 i mig en halv portion vitkålsgratäng. Bättre än inget men långt ifrån bra!

När jag till slut kom hem igår var jag helt slut, svepte desperat en dubbel dos Treo och tryckte i mig en burk makrill i tomatsås. Huvudvärken klingade äntligen av och jag kunde krasst konstatera att näringsintaget var åt fanders. Kom inte upp i siffrorna, och inte orkade jag äta mer heller. 

Vaknade imorse, och hade fortfarande huvudvärk! Fattar inte varför. Antagligen var jag spänd inför dagens händelser, fast jag inte riktigt vill erkänna det.

Dagens stora händelse var en utbildning. En konsult kom för att utbilda enbart mig. Lyx! Fast det gick undan, fick tre dagars utbildning på fyra timmar. Efter det var jag bara mos, allt gick runt i huvudet. Lunch? Näääää. Hade 10 min på mig från det att konsulten åkte till jag skulle sitta på viktigt möte, som i sin tur följdes av en krävande kollega. 

Matt, hungrig och mör stapplade jag till bilen vid 17-tiden. Kom hem, åt en burk makrill i tomatsås och kvaddade i soffan. 

Galet slut! Vilka dagar det har varit. Men nu är det över, gudars så skönt! 

Noterar att näringsintaget även idag är katastrof, får i mig alldeles för lite. Men imorgon blir det bättring, hoppas bara att jag vaknar utan den där huvudvärken.

Batterier till vågen? Haha, inte en chans. Och det är kanske tur, för jag känner mig tung och svullen. 

Nej, nya tag imorgon, då är det nedförsbacke till helgen.