Förvånande välkomnande

Kommentera

Oj oj! Första dagen på jobbet efter en frånvaro på fem dagar. Det har gått i ett, hela dagen. Ingen mjukstart här inte! 


Fast dagen började lite märkligt minst sagt. Jag hade väl jobbat i en halvtimme när jag var tvungen att gå till en kollega för att stämma av en sak. På vägen dit träffar jag en annan kollega i hallen och vi börjar prata. Plötsligt kliver chefen in. Han får syn på mig och hela ansiktet blir självlysande samtidigt som han överlyckligt utbrister "Du är här!!!" 
Han tar några steg mot mig med utsträckta armar - som för att ge mig någon form av spontan "välkommen-tillbaka-kram" - samtidigt som han slås av insikten att jag verkligen inte gillar kroppskontakt. På något märkligt sätt lyckas han rädda situationen genom att lägga endast en av sina armar runt mina axlar samtidigt som han återigen joddlar "Du är här!"

Öhum, det hela kändes väldigt knepigt. Blev faktiskt lite överrumplad samtidigt som det känns skönt att vara så pass värdefull att man är saknad. 

När jag sen gick hem på eftermiddagen kom det en sur (avundsjuk?) kommentar från en kollega. "- Jaha ja, vissa är tydligen efterlängtade!"


Orkade inte en bemöta det.

Ja, dagen gick i ett och chefen tillbringade säkert två timmar på mitt rum. Vi hade mycket att stämma av. De planerna jag hade när jag åkte till jobbet om att jag skulle knåpa ihop inköpslistor under dagen och passa på att handla på vägen hem lyckades jag fullständigt förtränga. Och tur var väl det, för jag var helt tom i huvudet när jag väl pallrade mig därifrån. Men imorgon - då siktar jag på att åka tidigare från jobbet!

Hade gärna ätit lax till middag idag, men eftersom jag inte hade handlat fick det bli något annat. Efter inventering av kylskåpet lyckades jag få till en lchf-fläskpannkaka. 

Jag räknade ut näringsinnehållet först efter att vi hade ätit. Siffrorna drog iväg... Så dagens näringsintag blev till slut: 106 g protein 142 g fett 14 g kolhydrater. Det duger.

Känns lite märkligt att inte ha koll på vikten. Inte stressande utan bara...märkligt. Får se vilken dag jag kommer ihåg att köpa batterier?!