En månad med keto-macros

2 kommentarer
Jösses, insåg precis att det har gått fyra fulla veckor av mitt test att äta enligt macros.
 
Hur har det gått då?
 
Tja, vad gäller vikten vet jag inte exakt, jag kan ju inte väga mig! Batterierna i vågen är slut, och trots att jag igår skrev batterier med STORA bokstäver på handlingslistan så missade jag att köpa nya. Skyller på att de är dumt placerade i affären. Jag behöver liksom aldrig gå till den där avdelningen med glödlampor, antennkablar och batterier, och det är inget man passerar på väg till kassan heller. Så, den senaste siffran jag har är -6,4 kilo från i onsdags. Kan säkert vara plus/minus 2 kilo idag - vad vet jag.
 
Jag MÅR bra i alla fall, och en månad har gått fort. Har aldrig varit hungrig utan ätit mig mätt varje dag. Så, jag fortsätter på den inslagna vägen så får jag se vart den leder. En månad till kan jag klara av.
 
Fick för mig att baka lite idag. Hittade ett amerikansk recept som jag gjorde om en smula och *ta-da* det blev en Blåbärs- och citroncheesecake:
 
 
1 Iza:

skriven

Mmm, ser gott ut!

Svar: Det var det! Sockerråttorna i familjen gjorde inte vågen, men de mumsade glatt i sig. Mycket blåbärssmak ska tilläggas.
Hundrafemtiotre

2 Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

skriven

Så gott