Där satt den!

Kommentera
Igår hade jag en genomgång med chefen inför dagens personalmöte. Jag skulle hålla i några punkter och en var väldigt viktigt. Jag hade fnulat en del på hur jag skulle lägga upp informationen och igår kväll insåg jag att chefen ville att jag skulle hålla en mer övergripande information medan jag ville hålla mig på en konkret detaljnivå. Insåg att jag nog i chefens ögon skulle vara ute och segla.
 
Så jag började morgonen idag med att kalla till mig chefen och stämma av upplägget. Jorå, jag hade fattat rätt, det skulle vara en mer övergripande nivå. I helskotta heller tänkte jag, min magkänsla säger mig att folk behöver mer konkreta saker att bita i. Sen funderade jag en stund till.... Om jag känner personalen rätt så kommer de att pilla på sina telefoner, stirra upp i taket eller rent av blunda när jag går igång med ord som: regelverk, struktur, system, plattformar osv. Det är så galet torrt och tråkigt - i deras ögon. Så jag kom på den fantastiska idéen: jag gör en film!
 
Tre timmar senare hade jag knåpat ihop en 13-minutersfilm med häftiga ljud- och bildeffekter. Så långt ifrån sömnstimulerande det går att komma.
 
För säkerhets skull kallade jag till mig chefen och ytterligare en kollega. När de kom bad jag dem slå sig ner i fåtöljerna, släckte ner i mitt rum och riktade min storbildskärm mot dem och körde igång filmen!
 
Ett ord: succé!
 
Båda två satt mållösa med riktigt breda leenden! Tror inte chefen noterade att jag var så långt ifrån övergripande det går att komma.
 
Så, jag körde filmen på mötet - och även där blev det succé.
 
Ibland är det så galet skönt att LYCKAS, att våga lita på magkänslan och gå "all in". Idag är en dag när jag känner mig riktigt nöjd.