Nationaldagsaktivitet

Kommentera
Till doften av mina kollegors microuppvärmda lunchmat stjäl jag mig några bloggminuter. Jag ska ju inte äta lunch på jobbet idag, jag ska iväg på utvecklingssamtal för 8-åringen - haha, två dagar innan skolan slutar!
 
Det bidde inget nationaldagsfirande igår, ingen nationalsång och inga bakelser - ungefär som varje år med andra ord. Ärligt talat så bryr jag mig inte om att FIRA nationaldagen. Jag tillbringade istället mer eller mindre hela dagen på akuten tillsammans med 11-åringen. Efter att ha genomlevt ytterligare en tuff natt på grund av 11-åringens smärta i hals och öron bestämde jag igår morse att vi skulle till akuten. Efter diverse undersökningar visade det sig att det var öroninflammation. Okej att genomleva ett antal timmar på akuten, men fy för att ge sig ut på Apoteksjakt en nationaldag! Hittade till slut ett öppet Apotek, där fick jag veta att medicinen tidigast kunde tas om 30 minuter. Världens längsta halvtimme började där och då. Körde hemåt med en dubbelvikt 11-åring som grät av smärta bredvid mig. Hade satt larm på mobilen så när 30 minuter hade passerat kastade jag mig in på första bästa parkeringsställe och hällde i barnet medicin, här skulle inte förloras några minuter inte!
 
Några mirakel inträffade inte tack vare medicinen, men den gångna natten fick jag sova några timmar i sträck vilket var skönt.