Starkt kylskåp

Kommentera
Tillbringade 1½ timme hos sjukgymnasten idag. Det var intressant. Han klämde, kände, tryckte och hade sig - till slut kom han fram till vad som är problemet. Tack och lov säger jag, för han konstaterade att jag inte är varken döende eller utsliten eller något annat hemskt. Det är en smula komplicerat att förklara, men i korthet beror smärtan på att axeln och skulderbladet på höger sida roterar framåt och gör så att bland annat bröstmuskeln spänner sig och en annan muskel hamnar i kläm. Går att åtgärda, med en massa fjolliga övningar....
 
Alltså, det är ju inte direkt en bekväm situation att stå/ligga/sitta i bara bh och jeans. Det är inte en situation där jag känner mig sådär överdrivet sexig direkt. Men det jag kommer att ta med mig (förutom de fjantiga övningarna) är två saker som han sa.
 
Väldigt spontant utbrast han när jag skulle "trycka emot":
- Fan vad du är stark, jag kan inte hålla emot!
 
Och när han höll på att häva sig över min ryggrad medan jag låg på magen på undersökningsbritsen sa han:
- Du är kompakt som ett kylskåp!
 
I mina öron är detta ljuv musik, jag är stark och kompakt, dvs fettet fladdrar och dallrar inte fritt.
 
Det bästa av allt - jag fick klartecken att lyfta tungt! Och göra fjantiga övningar....