I startgroparna

Kommentera

Vår vår vår!

Jag känner verkligen hur våren bokstavligt talat spritter i kroppen. Jag är full av "vill"! Men så var det tiden också. Hm. Just nu är inte mängden tid och mängden vill riktigt i balans.


Varenda morgon denna vecka har jag åkt till jobbet med en känsla av att jag har gott om tid - jag hinner allt! Väl på jobbet är klockan plötsligt 16 eller 17, hur nu det gick till?! 

Knepigt det där med tidsbrist, och väldigt märkligt att den ofta sammanfaller med lust/vilja att göra massor.

Jag har i alla fall koll på den här dagen, åtminstone inbillar jag mig det. Börjar med möte mellan 8-11, ett möte jag gärna skulle vilja förbereda så att jag får igenom mina egna punkter. Det blir väl 10 minuter innan mötet det. Direkt efter mötet ska jag klämma in en träff med en leverantör, förhoppningsvis är vi klara till lunch. Eftermiddagen, fram till 16:30, är vigd åt skyddsrond. Det blir inte kul... Förra året var jag så förbannad på ett av de fackliga (skydds-)ombuden att jag kunde ha haft sönder saker. Om man går på en skyddsrond i egenskap av representant, utsedd av sina medlemmar, så ska man inte sitta och uttala sig om saker ur det egna perspektivet! "Jag tycker, jag har, jag vill..." är bannlyst! Men somliga är inte införstådda med sin roll i sammanhanget, och inser inte heller vad forumet är till för. Så det kommer antagligen att bli en intressant eftermiddag, undra hur förbannad jag blir i år?!