Tid i överflöd

Kommentera
03:40. Vilken märklig tid att vakna på. Drygt en timme tidigare än vanligt, och dessutom på en lördag.

Jag har alltid haft svårt för att somna om när jag väl vaknat, det är i princip omöjligt om jag inte är riktigt sjuk. Att ligga och "dra sig" funkar inte heller, då får jag myror i kroppen.

Så idag gick jag alltså upp före tuppen! Har hunnit med tre maskiner tvätt och mängder med surfande. Och vägning. 😡 Blev en smula chockad över resultatet, på ett negativt sätt. Känner i kroppen att den är tyngre och trögare, inte alls kul!

Våndas inför jobbets planeringsresa i juni då vi ska ut på böljan den blå. Och sen är det barnens skolavslutning också. Ytterligare ett år som fet vid dessa evenemang. Trist. Jag har förvisso aldrig varit normalviktig tidigare år, men jag inbillar mig att det vore ohyggligt mycket trevligare att vara det.

Märker att det mal i huvudet, mest i nedåtgående riktning. Alltifrån vikt och träning till min relation till maken, och mamma som inte blir direkt yngre. 

Livet kallas det visst.