Berörd

En kommentar
Vaknade i morse med något som påminde om förstadiet till migrän. Hade ett väldigt viktigt möte kl. 7:30 så jag svepte några Treo och åkte till jobbet. Tänkte hela tiden att jag skulle åka hem så fort jag kunde, för just idag fanns det ingen som kunde hämta mig på jobbet om jag skulle få ett sånt där migränanfall där hela världen bara försvinner.

Fixade mötet och sen rullade det på, huvudvärken släppte till min förvåning. Sen kom plötsligt meddelandet från vännen. Bäbisen hade dött. Fy fan på ren svenska! 

Efter det gjorde jag bara några småsaker, fixade inte att koncentrera mig. Bestämde mig för att lämna jobbet vid lunch, trots att huvudvärken var borta. 

Åkte och handlade, vi ska ha gäster både lördag och söndag så nu snackar vi storhandling. Och denna gång fixade jag inte att gå förbi Naturgodishyllorna. 

Otroligt att jag blev så påverkad av den avlidna bäbisen, känner mig fortfarande ställd. Men jag har slutat äta Naturgodis. Tre rejäla nävar blev det. Har inte den blekaste aning om ifall det var gott - jag hetsåt. Men det är okej, jag tänker inte banna mig själv - för det händer i princip aldrig att jag gör så här. Nackdelen är dock att jag känner mig svullen just nu. 

Lyckades svänga ihop ätbar middag bestående av räkor, vitlök, ingefära och spenat stekt i smör. Nu tänker jag tillbringa kvällen med barnen och mysa. När maken kommer hem tänker jag göra något jag har längtat efter.... *rodnar*
 
1 Tackan:

skriven

Fruktansvärt, en sorg jag inte kan föreställa mig , bara att beröra tanken gör ont ont.