Söndag på en torsdag!

Kommentera
Hostade en hel del inatt och var vaken titt som tätt. Tror att jag somnade ordentligt vid halv fyra.

Väcks av 7,5-åringen som hojtar (15 cm från mitt ansikte!) att FRUKOSTEN ÄR KLAR! Bryskt uppvaknande kan man säga. Tittar på klockan och fattar först inte riktigt... Jorå, hon är nästan 8! Måste vara någon form av rekord att jag och 5-åringen sover till 8 medan den alltid lika morgontrötta 7,5-åringen har gått upp och fixat frukost! Tja, någon gång ska vara den första. Måste dock lära barnen att fixa kaffe med hjälp av kaffebryggaren! I morse var det inte många siffror rätt, men jag fick mitt kaffe till slut.

Ska erkänna att jag helst av allt hade varit hemma idag, tror att jag hade behövt ligga på sofflocket. Men så blev det inte. Barnen hade myror i byxorna och att i det läget "bara" låta dem vara hemma betyder problem. 

Så vad göra? Visste att det var en jaktmässa på ett slott och tänkte att dit kunde vi åka. Så jag kollade upp det hela på nätet. Hm, 300 kr i inträde, för en person! Nej tack. 

Men vi behövde köpa gungor och plantjord. Så in med hela skaran, inklusive mamma, i bilen och färd mot storstaden. 

Saker inhandlades och sen fick jag den strålande ide'en att åka till ett "lågprisvaruhus/outlet" långt åt fanders. Det var ett både roligt och jobbigt besök. Barnen började bli hungriga och var inte helt enkla att hålla ordning på, men hallå, jag köpte ett par shorts! Det var en häftig känsla måste jag säga! Det var åratals sedan jag senast besökte det här stället och nu har jag lovat mig själv att återvända -ensam- så fort jag kan. Vill gå runt och bara titta i min egen takt.

Efter denna shoppinghysteri for vi hemåt, och det tog sin lilla tid. Väl hemma gjorde vi hamburgare, jisses så gott! 

Jag använde salladsblad som bröd, funkade finfint!

Det lilla som sen var kvar av eftermiddagen/kvällen för barnens del ägnade vi åt utomhusaktiviteter. Så jag har minsann hunnit sitta i solen (och den svinkalla blåsten!) en stund även idag! 



Vikten har levt sitt eget liv de senaste dagarna, eller vad sägs om denna illustration:

Typ 5 kilos skillnad mellan toppar och dalar! Ja, det rör på sig. Nu känns det i alla fall som att jag är över sjukpuckeln, med fortfarande full av vatten. Tar nog ett tag att komma in i spåret igen...

Känner att det är mycket som snurrar i huvudet nu när maken är bortrest. Det är som om dimman skingras lite varje gång han åker bort, eller ja, även varje gång jag själv åker bort. Tänker mycket på kärlek, närhet, sex, beröring och "livet" - vårt liv. Känner att det finns saker jag skulle vilja förbättra, men samtidigt är jag feg. Vill tänka igenom saker väldigt noga innan jag verbaliserar dem inför maken, kanske för noga?!

Får tänka vidare på den tråden en annan gång, för nu ikväll är det jobbtänk som gäller. Ska presentera en marknadsplan i morgon. Om jag har förberett mig? Inte ett smack! Det blir till att skjuta lite från höften i morgon bitti. Dessutom ska jag börja dagen kl. 7:30 med ett utvecklingssamtal för ett av barnen. 

Ja livet är allt bra härligt ibland. Välplanerat och fullt av tid! Eller kanske inte nej. 

Sova är en bra sak, så nu tänker jag försöka mig på det. Håller tummarna att jag slipper hostattacker denna natt.

Just det, har bestämt mig för att anlita den där "spåtanten". Spännande!