Det räcker nu!

Kommentera

Igår kände jag mig faktiskt skaplig, trots att jag ägnade någon timme mitt i natten åt att hosta som en stolle. Eftersom maken är bortrest även denna helg så var det fullt fokus på barnen som gällde. Vi packade in cyklarna och efterrätten i bilen mitt på dagen och drog iväg till ett av våra favoritställen. Där kan barnen cykla hur de vill, för det finns inga bilar! Vi smaskade jordgubbar och grädde i mängd som "mellanmål". Jag borde kanske inte äta det, men satsar på att äta grädde med jordgubbar! Måste kolla upp hur det är med näringsinnehållet i jordgubbar vid tillfälle.

Efter ett antal timmar styrde vi kosan hemåt, det började bli sent för unga barn. På kul valde vi att åka en annan väg, en mindre skogsväg. Plötsligt såg vi ett hav av först gullvivor och sen liljekonvaljer. Vi var TVUGNA att stanna och plocka. Och som vi plockade! I över en och en halv timme höll vi på! Barnen var fullständigt lyriska av denna upplevelse vars resultat nu fyller köksbordet.

Barnen slocknade ovaggade, så även jag. Fast under natten vaknade jag vid två tillfällen och hostade så jag nästan kräktes. Så idag har det varit segt. Dessutom upptäckte jag att jag har feber, 38,8! Suck! Nu vill jag bli frisk!

Vägde in mig på 141,3 kg idag, vilket ger ett totalt minus på 11,8 kg!

När man knappt orkar tänka så blir matlagningen simpel, barnen fick svampmackor och själv åt jag fläskfärsbiffar med tzatziki.

Nu hoppas jag att maken skyndar sig hem så jag får vila en stund. Vill verkligen bli frisk!