Miljöivrare

Kommentera

Ibland känns det som att somligas miljötänk går till överdrift. 


Jag har två riktiga miljöivrare på jobbet, och en av dem har sett till att vi har ett miljövänligt diskmedel. 

Det är så miljövänligt att disken inte blir ren.

När jag (och alla andra) diskar blir det som en fet hinna kvar på allt. Jag kan gno ihjäl mig när jag diskar glas, det blir inte rent.

För några veckor sedan stod jag och diskade efter min lunch när diskmedelsinköparen i egen hög person dök upp. Jag försökte på ett vänligt sätt (trots att jag var mäkta irriterad) säga att diskmedlet inte riktigt tog. 

Fick till svar att det berodde på att "folk" inte fattade att man behövde RIKTIGT varmt diskvatten.

Efter det har jag diskat och skållat händerna utan att sakerna har blivit ett dugg renare. Bullshit alltså!

Så jag gjorde mig själv till ligist:

Ha - nu blir disken ren! 😁