Knäpp idé

Kommentera
Ibland får jag helt knäppa idéer. Idag dök det upp en ny.
 
Tror idén kom utifrån två tankar:
- jag har ingen klart uttalad hobby. Inget jag brinner intensivt för, som t.ex. knyppling, fågelskådning eller svampar.
- ohyggligt sällan hittar jag någon fortbildning jag vill gå. Är nog den enda på jobbet som inte kastar mig iväg på kurser titt som tätt. Men! För ett par veckor sedan dök det upp en 3-timmars fotokurs i ljussättning. DEN ville jag gå. Tills jag såg datumet, som krockade med en annan - viktig - sak på jobbet. När jag för första(!) gången hittar något så är det kört.
 
Nu har jag grämt mig för den där missade kursen flera veckor. Muttrat och stått i. Och landat i frågeställningen: varför var just den där kursen så viktig?
 
Tror det beror på att en av de sakerna på jobbet där jag ser att det finns en möjlighet att utvecklas är just inom plåtandet.
 
Plötsligt slog det mig - varför väljer jag inte ut ett galet tema och tar minst en bild om dagen och ber om feedback från duktiga fotografvänner? Varför inte plåta fåglar?! (Ja, jag är fullständigt ointresserad av fåglar.) Det kanske skulle utveckla mig?
 
Nu är det bara frågan om när jag ska börja.....
 
Ps. Levande, vilda fåglar är galet svåra att plåta, om någon nu undrade.