Det man inte begriper får man förklara för andra!

Kommentera

Jag har en vän, ja det är faktiskt en av mina allra bästa vänner, som har börjat med lchf. Efter att ha häcklat mig i typ 3 års tid fick han plötsligt för sig att han kanske skulle må bra av att äta som jag. Ja ja, whatever har jag tänkt.

Vet inte riktigt hur det har gått, rapporterna har inte direkt varit täta om just hans kosthållning. Allting annat i hans liv är jag djupt insatt i, men det är ett helt annat inlägg...

Nå väl, ikväll kom det plötsligt ett meddelande via Messenger: Hur ska jag få i mig mer fett?

Jag lyckades till slut förstå att han inte fick ordning på fördelningen mellan fett/proteiner/kolisar. Så jag gav honom alla tips jag kunde komma på för att höja fettintaget. För att göra det enkelt för honom gick jag in på kostbevakningen.se och knappade in ett förslag. Det här:

Han tog emot det med öppna armar och skulle googla på fakir-recept.

Själv satt jag och stirrade på bilden.....

Plötsligt gick det upp inte bara ett Liljeholmens, hela deras lager antändes! Det där är ju mina målsiffror!

Jag har aldrig orkat sitta och knappa i kostbevakningen för att få FULL koll på mitt intag. Brukar strökolla saker då och då bara.

Vi kan säga att jag nu har kommit till insikt, jag borde äta precis som på bilden!