Vadå advent?

Kommentera
Jaha, i morgon är det 1:a advent, och det har väl knappast undgått någon. Eller?

Här tycks ingen ha missat det, folk har sprungit runt på sina tomter och dragit sladdar till höger och vänster, klättrat i träd och gormat vilt. Allt för att få upp belysningen tills i morgon. Dessutom hänger det stjärnor i vartenda fönster så långt ögonen når.

Alltihopa är rätt mysigt, det måste jag tillstå. Men jag vägrar advent lite - bara för att. Fick spader idag när jag och 4-åringen åkt in till "stan" för att köpa en stjärna att hänga i sovrumsfönstret. Uj vad folk och uj vad prylar! Det som retar gallfeber på mig är att om x dagar säljs dessa prylar med 70% rabatt, så varför köpa nu? Vi köpte inget!

Det enda jag faktiskt har köpt är SVT:s julkalender, barnen får njuta av den och pepparkakor i morgon. 

Hehe, vi vinner garanterat tävlingen "minst pyntat" i år. Men jag orkar bara inte, och maken lär knappast ställa sig och stryka julgardiner självmant. Det lär bli jul oavsett om vi pyntar eller inte, och en del pynt kommer per automatik när barnen börjar ta hem saker från skolan. 

Sov inte så många minuter inatt, 7-åringen hostade något vansinnigt, och när väl sömnen kom där (ren utmattning?) vaknade 4-åringen och ville ha hjälp med sisådär en tusen saker. Till slut däckade jag väl, för när jag tittade på klockan var den 9:27! Maken hade för en gångs skull stapplat upp med barnen och lät mig få sovmorgon! Jippie! Men det tar ut sin rätt, han (maken alltså) somnade vid 21:30 nu ikväll. 

Fick en 11 på vågen idag igen och känner mig nöjd! Firade på kvällskvisten genom att äta några skinkskivor med stark senap, vansinnigt gott!  

Nu gäller det att få så mycket sömn som möjligt, för det är ju trots allt 1:a advent i morgon. Fast fråga mig inte vad som händer då, för det har jag ingen susning om, men jag är beredd!