Överraskningar

Kommentera
 
Säg den dag då jag inte får en överraskning!
 
I morse (eller i natt som en del skulle säga) visade vågen på -2,4 kilo. Bara så där! Jag hoppas att det som försvunnit är en del vatten så att jag slipper känna mig så svullen.
 
Igår blev jag också överraskad, fast det glömde jag att skriva om.
 
Strax innan chefen skulle åka hem kom han förbi mitt rum för dagens säkert 15:de besök. (Det var mycket igår!) Så säger han: Vet du vad som ska bli j-vligt skönt? Öh nej, jag har ingen aning svarar jag. Jo, nu när vi har bytt kommunikationsplattform kan vi säga upp avtalet med X (vår IT-firma)! utbrister han glatt.
 
Vi har alltså ett avtal med en av Sveriges största firmor inom IT, som vi betalar snuskigt mycket pengar till varje månad enbart för att ha möjligheten att.....ringa till dem! Och när vi ringer och behöver hjälp kostar det ännu mer pengar. (Smart affärsupplägg!)
 
Just denna firma har vi haft avtal med sedan urminnes tider, typ sen internet föddes. För några år sedan (3-4 kanske) skulle avtalet förnyas och jag stred rätt duktigt mot chefen, tyckte att vi kastade pengarna i sjön. Men han valde den säkra sidan, att förlänga befintligt avtal. Men nu har han alltså kommit till insikt - hurra!
 
Undra vilka andra överraskningar som kommer att dyka upp idag? Det blir säkert en och annan med tanke på att jag nu ska åka till storstan på "viktigt möte" i hönsgården. Ett möte jag inte ser fram emot.... Förhoppningsvis slutar vi vid lunch (det är ju fredag!), och då kanske jag kan "göra storstan", dvs handla mat, och sen komma hem i skaplig tid för att laga till en kycklinggryta med grön curry!