Äntligen - sömn!

Kommentera
 
 
Gudars skymning vad skönt det känns att ha fått sova en hel natt utan att vakna av envisa hostattacker! Jag är nog på den så kallade bättringsvägen nu. Äntligen!
 
Gårdagen på jobbet var utmattande, till viss del berodde det säkert på att jag vaknade 00:30 natten till fredag - av en hostattack. Lyckades bara slumra till efter det, sittandes i soffan. Men störst del av utmattning berodde på mötet jag började dagen med, ett möte jag INTE sett fram emot.  
 
Jag och chefen träffade en person som är väldigt entusiastisk, framåt, dominant och....jobbig. Varje gång vi träffas är jag fullständigt slut efteråt. Jag gillar människor med lite go, men bara om de är på samma nivå som jag själv, vilken denna person verkligen inte är. Att prata på OLIKA logiska nivåer kostar på.
 
För att försöka förklara hur ett samtal kan gå till:
säg att vi träffas för att diskutera syfte och mål med en konferens vi ska anordna tillsammans. Varför ska vi åka, vad vill vi uppnå, vad är syftet? skulle kunna vara de övergripande frågorna vi pratar om.
Då plötsligt börjar en person pratat om färgen på servetterna vi ska ha vid kvällens middagsbord - och pratar sig svettig om just detta. De andra två personerna fattar nada. Precis så är det att försöka samtala med denna person, jag blir galet frustrerad. Trots att jag är medveten om det blir så här varje gång tiltar skallen och jag blir helt slut.
 
Det tog säkert en halvtimme att återhämta sig efter det där mötet. Chefen och jag satt bara och stirrade på varandra - helt slut - tills vi började fredagsfnittra en smula hysteriskt. Vi ser båda två de bra sidorna hos denna person och vill använda dem på ett effektivt sätt, men gudars vad vi får jobba för att komma dit.
 
Redan på torsdagen hade jag bestämt mig för att jag bara skulle jobba fram till lunch på fredagen. Och jag lyckades! Jag stängde bara av datorn, reste mig och gick till bilen. Sen for jag och handlade. Tro det eller ej, jag hade gjort handlingslistor för två olika affärer! *duktig idiot* Bland annat köpte jag 2 kilo grytbitar av fläsk, här skulle lagas gryta!
 
Och gryta blev det igår! Kokade ihop grytbitarna med stekfläsk, champinjoner, grädde, cf, vitlök, japansk soya och mycket sambal oelek i knappt två timmar. Blev väldigt gott, väldigt mycket och väldigt svårt att räkna ut näringsinnehållet.