Vardagens små nöjen

Kommentera
Det finns stunder på jobbet som får mig att fnissa högt inombords - just idag har jag fått möjlighet att göra det två gånger. Fnissa ÅT andra, inte MED.
 
Första gången var vid lunchen.
Vi satt sju stycken runt lunchbordet och pratade på i godan ro, när en engelskspråkig kollega undrade om vi ville höra några roliga historier. Visst - kör på! Kollegan drog ett gäng skämt, på engelska, och vi andra nickade, log och skrattade glatt.
 
En dryg halvtimme efter lunchen hörde jag två av kollegorna prata över kopieringsapparaten.
 
- Jag förstod inte vad h*n sa, gjorde du? sa den ena.
- Nej, inte ett dugg! sa den andra.
 
Fatta, de sitter alltså vid ett lunchbord och skrattar, nickar, hummar - utan att förstå ett jota! Underbart!
 
Andra gången jag fnissade idag:
Har en kollega, en "perfekt" kollega. En person som aldrig skulle gå hemifrån utan att alla hårstrån - med hjälp av en halv flaska hårspray - ligger exakt på rätt ställe. Som trots vandring i snöglopp kommer till jobbet med skor som ser nyputsade ut, och som lyckas få kragsnibbarna framtill på skjortan att vara så där snyggt nedvikta. Jag har aldrig lyckats med det, inte ens med stärkspray. Ja, ni fattar typen va?
 
Den personen glömde idag spola på toaletten efter att ha gjort nr 2.
 
 
*ler brett*