Oh la la - det är fredag!

Kommentera
Sitter på jobbet och får absolut ingenting gjort. Känner mig slapp och slö och vill bara åka hem. Ineffektiv.
 
Irrar istället planlöst runt på nätet och ströhandlar billiga julklappar. Fingrar på "köp-knappen" för en ny spis. Kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska köpa den nu, eller när jag kommer hem, eller kanske inte alls. Det känns stort - att köpa en ny spis. Vuxet.
 
Sneglar ut på folkmassorna som samlats i regnet. Vi har ett "julprojekt" på jobbet som börjar idag och ska rulla några dagar per vecka ända fram till jul. Det betyder att det står sisådär 200 personer på en geggig gräsmatta i regn just nu och väntar på insläpp. Det känns märkligt att "julen" har börjat. Tiden går verkligen rasande fort.
 
När jag ändå var i farten och shoppade bokade jag en Ålandskryssning åt mig och 10-åringen. Jag har lovat i tre års tid att vi ska åka, men det tycks aldrig bli av. Men nu så! Dagen innan julafton(!) ska vi ut på böljan den blågrå. Vet någon som kommer att gå i taket av lycka när jag meddelar detta senare idag.
 
Funderar starkt på att göra lchf-biskvier idag, eller kanske lchf-Bounty. Längtar efter något som är "pyssligt" att fixa tillsammans med barnen. Men jag får nog börja med att förflytta min rumpa till bilen och åka härifrån...