Det vill sig inte riktigt...

Kommentera
Jag erkänner, jag fick i princip ingenting gjort på jobbet varken igår eller i förrgår. Pulade lite med bloggen och bytte layout, gick runt och pratade med folk i största allmänhet, letade lchf-recept på nätet och chattade med kompisar. Fick liksom inte riktigt upp farten.
 
Försökte mig på en summaring av året utifrån de fyra verksamhetsområden jag ansvarar för, gick inte heller så bra. I normala fall älskar jag att utvärdera det jag gör, sitta med statistik och dra slutsatser för att sen kunna sätta nya mål. Men nu kände jag att lusten och motivationen var i botten. Vet vad det beror på - jag är grinig och besviken på chefen och då kommer min inneboende 3-års-trots fram. Vi får väl se vad som händer framöver...
 
Idag är jag återigen på jobbet, dessutom helt själv! Hade inte tänkt jobba idag egentligen, men eftersom jag drog iväg till stora staden för att stå vid ICA:s manuella delikatessdisk kl. 7 och köpa allt som behövs till nyårsafton kunde jag lika gärna på hemvägen svänga in till jobbet, så nu sitter jag här.
 
Har inga som helst problem att komma på tjugosju saker som jag "borde" göra, men jag sitter istället och funderar på om jag ska möblera om på mitt arbetsrum.... Kreativ som få! *ler brett*
 
Tills jag har kommit på vad jag egentligen ska ägna denna förmiddag åt (för ja, jag tänker åka hem efter lunch) passar jag på att leta fler lchf-recept inför morgondagen.
 
Jag är som bekant inte överförtjust i firande av aftnar och helgdagar, det börjar liksom krypa i mig när det närmar sig något dylikt, känns som att kraven och förväntningarna (inbillade eller inte) alltid är så höga. Är glad att julafton blev så bra som den blev, och nu måste man ladda om inför nyårsafton?! Orka! Men jag var fräck, jag messade de sedvanliga vännerna och frågade om vi skulle slå våra påsar ihop på nyår och fick ett ja. Hastigt och lustigt fördelade vi uppgifterna emellan oss, jag blev ansvarig för huvudrätten, dvs kallskuret och gratänger (några vill ha potatisgratäng och andra broccoli- och blomkål) samt en kladdkaka a' la lchf.  Känns smidigt, att fördela jobbet på tre familjer istället för att man själv ska både storstäda och fixa mat till gäster - alternativt inte "fira" alls vilket skulle göra barnen ledsna tror jag. Eftersom vi är en smula trångbodda känns det extra bra att kunna åka iväg till någon annan och fira.
 
Men nu blir det plötsligt lite förändringar, 1/3 av ligan har fått vinterkräksjukan under natten! Så vi blir en smula decimerade på gott och ont. Tack och lov var det inte familjen vars hus vi ska vara i som drabbades.
 
Det blir nog en bra nyårsafton detta - också!
 
Tror bestämt att jag ska flytta lite möbler nu, i brist på annat.