Årets sista dag!

Kommentera
Då var det nyårsafton!

Myser i soffan med en rejäl balja kaffe, slöläser Aftonbladet, hör granngårdens traktorer fara ut för att salta/sanda och kastar då och då en blick på tv:n som visar Ice Age för 6-åringen.

Allt känns väldigt harmoniskt denna morgon. Om en timme eller så ska jag och 6-åringen fixa färdigt efterrätterna, dvs koka pannacotta och hälla över kladdkakorna som jag och 9-åringen gjorde igår - 11 stycken! Överdrivet många, jag vet, men det blir i olika smaker.

Ser många inlägg både i bloggar och på fb denna morgon som handlar om tillbakablickande på 2015. Tillåter mig själv att tänka tillbaka på det gångna året, och det finns två saker som dyker upp direkt: vikten och jobbet. Det ena i princip utan förändring och det andra med en jätteförändring. Jaha, det var mitt 2015 det! 

Och 2016 då, vad tänker jag om det kommande året?
Noterar att de som skriver något om 2016 enbart har en mängd med "måsten och borden" på sina listor. De "måste och borde" börja träna, gå ner i vikt, ta sig ur dåliga förhållanden, ägna mer tid åt barnen, fixa trädgården, pensionsspara och gu' vet allt. Tycker att det låter så jobbigt. Men är jag bättre då? Antagligen inte, men jag tänker sätta ihop en liten lista jag också, utifrån andra perspektiv. Istället för att tänka att jag måste göra en massa saker 2016 vill jag ha andra rubriker, t.ex. Största utmaningen, För att det är kul, Något nytt o.s.v. Jag tror min hjärna gillar det sättet bättre. Det där med förbud känns inte heller motiverande.

Återkommer med någon form av lista vid ett senaste tillfälle.