Racer!

Kommentera
Åh du milde vilket tempo jag har just nu. Försöker jobba 140% av en heltid på 80% av en 40-timmarsvecka. Inte konstigt att håret nästan raknar av fartvinden.

Tempot är självvalt utifrån egna kalkyler där valet bestod av pest eller kolera. Om några veckor är jag tillbaka i slöfockstempot igen. Kanske.

Högt tempo = dålig (läs: ingen alls!) kosthållning. Jag blir inte hungrig helt enkelt och då äter jag inte. Lever på smör med några droppar kaffe på i princip. Med lite tur kan jag trycka i mig några minibabybel-ostar. Ikväll blev jag förbannad på mig själv, jag måste ju äta! Eller, MÅSTE jag verkligen det?! Tja, den frågan kan jag inte besvara, men jag är onekligen nyfiken på om det "räcker" att äta smör. Med tanke på vad jag lärt mig på min viktresa så måste jag ifrågasätta ALLT känner jag. All inlärd kunskap om näringslära har ju visat sig felaktig, så jag ifrågasätter. Allt. För vem vet, det kanske inte alls är förkastligt att trycka i sig enbart smör i ett antal dagar. 

Nåja, för stunden hinner jag inte vara min egen försökskanin utan valde ikväll att koka fisk och äta den med smält smör på! Gott.

I morgon är det 1/10 och dags för första vägningen på en månad! Spännande. Har försökt "känna in" kroppen och funderat på vikten. Nej, jag har inte rasat i vikt enligt känslan. Rätt eller fel får vågen visa i morgon bitti.