Försvunnen förkylning?

Kommentera
Nu har jag läst på ett flertal lchf-forum och på fb om människor som istället för influensa har haft "konstig" huvudvärk i några dagar.

Inte för att jag begriper hur de kan veta att de egentligen skulle ha haft influensa....

Men jag tycker att det är intressant. Kan det vara så att denna kosthållning (lchf alltså) de facto minskar förkylningar/influensa?

Jag minns i början av min resa (jisses - det är snart 19 månader sedan!) att jag läste att många upplevde att de efter 1-2 år slapp förkylningar. En dröm i rosenrött för min del. Fast då tyckte jag att det kändes som oerhört lång tid att vänta 2 år på att mängden förkylningar skulle minska.

Veckans "migrän-light" har dock fått mig att fundera, i synnerhet som en kollega på jobbet uttryckte stor förvåning över att jag inte hade varit sjuk ännu. Jag brukar alltid däcka i värsta förkylningen tillsammans med barnen runt vecka 36-38. Men alltså inte i år. 

Kan det vara så att mina fyra dagar med "knepig huvudvärk" ersatte 1,5 vecka med värsta förkylningen?! Kanske....

Onekligen är det intressant att fundera på i alla fall.