Regnrusk

Kommentera
Vaknar till en morgon med regnruskväder. Mamma-hjärnan kickar in och jag funderar på vad barnen ska ha på sig en dag som denna. *pang* Det gick fort att komma tillbaka till vardagen igen efter att ha levt min dröm i några dagar!
 
Stojiga barn, tandkräm överallt, skolboksletande och byxor med hål i. En måndagsmorgon som vilken annan som helst! Nu är barnen äntligen på väg till skolan med sin pappa och jag har parkerat mig i soffan. Har semester idag - jisses vad skönt! Bilen är inte urplockad på all packning, behöver tvätta massor, räkningarna ska betalas och hästupplevelsen ska smältas - jag har att göra idag. Hoppas bara att inget av barnen blir sjuk på skolan också, de förtjänar verkligen att få vara friska nu. Tydligen hade 4-åringen haft feber i lördags.
 
Vikten har gått neråt 0,6 kg under de dagar jag har varit bortrest och det känns jätteskönt, min kropp fungerar. Det har väl blivit lite si och så med ätandet, men ost har varit min räddning. När det gäller just maten känns det skönt att vara hemma igen, åter till de vanliga rutinerna.