Planering minskar stressen

Kommentera
Återigen är jag i ett läge när skrivbordet på jobbet svämmar över, när jag glömmer bort och missar småsaker och när jag upplever att jag inte har riktig koll på läget. Frustrerad till max!

Jag vet hur det blev så här - igen. På grund av sjuka barn, många möten och fokus på stora saker som egentligen inte ska ligga på mitt bord men som jag måste ta ansvaret för eftersom jag i nuläget saknar anställda som gör det. Då hinner jag helt enkelt inte med mitt "vanliga" jobb.

Men nu ska det bli ändring! Det enda som hjälper mot det dåliga samvetet är att få jobba. Jobba i ensamhet, utan störningsmoment, och under en längre sammanhängande tid. Så i morgon är det jag som jobbar kväll, och den 1:a maj tänker jag minsann också jobba! Det ska bli så otroligt skönt, jag kommer att ha ett nytt lugn i kroppen sen. 

Det känns så befriande att ha en plan för hur jag ska komma tillrätta med allt som har samlats på hög.

För att helt byta ämne läste jag för några dagar sedan något som träffade mig i hjärtat. Jag är rätt less på alla "kloka ord" som folk sprider kors och tvärs, men just detta gick in:


Tänkte på min kosthållning och upplevelsen av att jag alltid måste förklara (försvara?) mig. Nu har jag (nästan) slutat med det. Nej tack, jag vill inte ha något till kaffet! Punkt.

Hm, var det inte jag som skrev senast igår att jag behöver minst 8 timmars sömn för att må bra?! Det blir svårt att fixa i natt... Bäst att jag lägger mig om jag ska orka jobba kväll i morgon!

Tack för att ni finns fina bloggläsare - jag gillar er allihopa!