Under isen - fullständigt!

Kommentera
Mår skit!
 
Igår bestämde sig min mage för att göra sig av med allt innehåll, och efter att ha ätit häftiga värktabletter pga tandvärken så gick tarmarna från 4 dagars stillastående till full fart på några timmar. Jag vet inte hur många timmar jag tillbringade på toa, men det var ett antal och de flesta kan säkert förstå hur det känns i bakdelen efter detta. Mellan alla toabesök sov jag, var helt slut, så det fick bli en dag på soffan. Somnade sen med barnen igen på kvällen, helt utmattad. Vaknade vid 3-tiden med en migrän som inte var nådig, kräktes som en räv, för det brukar jag göra när jag har migrän. Bestämde mig för att lägga mig på soffan i vardagsrummet resten av natten, med en hink nära till hands. Maken fick fixa och dona med barnen i morse, för jag tog mig inte ur soffan, jag kunde inte ens få upp ögonlocken! Han blev lite orolig och undrade om han skulle köra mig till akuten, för jag brukar verkligen inte må så här. Men jag sa att det inte behövdes.
 
Jag somnade om när alla hade lämnat hemmet och vaknade till någon gång mellan 9 - 9:30. Då hade migränen släppt med huvudvärken fanns kvar som en dimma i huvudet. Jag var såsig i både huvudet och kroppen och tackade min lyckliga stjärna att jag tidigare på morgonen hade fått iväg sms till alla på jobbet och meddelat att jag inte tänkte komma idag.
 
Kände mig lite wild and crazy och insåg att jag inte hade så mycket att förlora på att försöka forsera huvudvärken, så trots att jag inte alls var sugen så drog jag i mig en ½ liter kaffe med mycket smör och mjölk. Går det så går det!
 
Tror faktiskt att kaffet hjälpte, för nu har jag, efter att ha fått panik när jag såg dagens datum, betalat räkningar och svarat på en del jobbmail. DET hade jag inte kunnat göra på förmiddagen kan jag säga. Inte heller har kaffet kommit i retur!
 
Med lite tur är jag nu på bättringsvägen, även om jag känner mig svag.
 
Trots att jag mådde riktigt dåligt igår lyckades jag äta, både ostrullar med smör och på kvällen en stor bit lax med supergod sås. Idag har jag inte fått i mig något mer än kaffet, så det är nog dags att jag tar en tur till kylskåpet snart.
 
Mitt i all sjukdom visade det sig att det bara är ett ynka hekto kvar till - 30 kg! Tjohooo! Inser att trots att vikten skuttar hejdlöst upp och ner så håller jag -1kg/vecka.
 
 
Nu blir det till att vila på soffan igen, och försöka äta lite.