Vilka dagar!

Kommentera
Oj, tiden går fort - plötsligt är det torsdag morgon!
 
I måndags var jag riktigt risig, hade febertoppar upp emot 39,5. Stannade hemma från jobbet och låg och tyckte synd om mig själv. Det var knappt jag tog mig till köket. Jag avskyr verkligen att ha feber, blir så himla matt! Men, jag visste att jag behövdes på tisdagen på jobbet, så jag tänkte att det var bättre att vara hemma och vila allt jag kunde och ladda inför tisdagen. Petade i mig febernedsättande under dagen utan något som helst resultat - märkligt! Som tur var så tog tabletterna i alla fall under sena eftermiddagen och febern sjönk.
 
Det var på darriga ben som jag sen på tisdagen åkte till jobbet. Jag valde att åka riktigt tidigt eftersom jag inte hade kunnat förbereda under måndagen. Efter att ha kastat i mig en näve blandade tabletter bestående av febernedsättande, hostdämpande och smärtstillande så gick dagen hyfsat bra. Men jag var trött på kvällen!
 
Igår vaknade jag i alla fall feberfri, äntligen! Dock hade 6-åringen ägnat natten åt att hosta så vansinnigt att det slutade med uppkastningar flera gånger - så någon vidare sömn fick jag inte.
 
Var kommer alla dessa baciller ifrån?! Det känns som om hela familjen har varit konstant sjuk sedan i februari-mars. Nu får det vara nog!
 
Idag blir det till att åka till en av de större städerna och sitta i möte hela dagen. Inte min favoritsysselsättning, men ett måste emellanåt. Förvisso kul att träffa kollegor, men agendan för den här typen av möten är alltid dåligt planerad så när väl kreativiteten tillåts komma igång så har tiden runnit iväg. Eller dåligt planerad är kanske fel uttryckt, men fokuset ligger inte på mötesdeltagarnas behov, utan på den sammankallandes. Nåja, jag får en utflykt i alla fall!
 
Igår stog vågen på 140,4 kilo, dvs minus 12,7 kilo totalt. Verkar som att nedgången har kommit igång igen - jippie!
 
Ja just det, jag har bunkrat ost också! En av livsmedelsaffärerna hade extrapris på Kolibrie - min favoritost - från 49,90 var den nedsatt till 19 kr! Gissa vem som handlade VARJE dag plötsligt. Så nu ligger det 9 st godbitar i kylen!