Torktumlarperioden!

En kommentar
Jaha, då var det dags igen då! Varje år, från mitten av maj och någon vecka in i juni är det fullt påställ som gäller på jobbet. Det känns ungefär som att åka torktumlare, det snurrar och går runt i rasande takt. Tusen och en saker ska ske inom loppet av några veckor, och vissa dagar (kvällar) funderar jag på om jag överhuvudtaget ska åka hem och sova. Vi VET att det alltid är så här, och varje år gör vi tappra försök att plana ut allt lite och förbereda oss - men lik förbaskat dyker det upp saker som gör att vi alla maxar vår arbetsinsats. Nåja, det är ju bara under några veckor, resten av året är mer kontrollerbart.
 
Som sagt, det är i princip enbart jobb som gäller nu, känns knappt som att jag ser familjen, än mindre GÖR något med dem. Ett av barnen är dessutom sjuk igen, tack och lov ställer min mamma upp och "barnvaktar". Jag kan inte påminna mig om att barnen någonsin har varit sjuka så här mycket som denna vår-vinter. Det hostas, snoras och febras. *suck*
 
Jag lyckas nästan varje dag att äta enligt planen, någon dag glömmer jag dock bort att äta... Det blir mycket kokta ägg, tonfisk, fläskfärsburgare och ost. Vågar knappt tänka på hur det var denna tid förra året, då jobbade jag som en stolle hela dagarna utan att ta mig tid att äta och sen stannade vid OKQ8 på vägen hem sent på kvällen och bunkrade kexchoklad, bullar och Cola - som jag hetsåt i bilen på vägen hem. Sen vräkte jag i mig mackor när jag kom hem. Och så höll det på i ett gäng veckor. Det känns väldigt skönt att jag har lämnat det sättet att äta bakom mig.
 
Trots det furiösa tempot just nu unnade jag mig lite lyx på Mors Dag! Jag smet iväg hemifrån för att för första gången i livet fixa ögonfransförlängning.
 
Känns lite fånig att lägga pengarna på något så "onödigt", men samtidigt blev jag glad och nöjd med resultatet!
 
Nähä, dags att åka till jobbet igen. Tänk, om 1½ vecka är den här torktumlarperioden över för i år!
 
1 sofie:

skriven

Jag älskar ögonfransförlängning, så skönt att slippa sminka sig. Jag gör mina fransar hos Zezil, de är grymt duktiga!