Väderomslag = lycka!

Kommentera
Det regnar! Åh vad skönt, äntligen börjar hjärnan fungera igen och retligheten är nere på nära noll!
 
Nu ska kvällen tillbringas med att packa, packa och packa lite till. I morgon drar jag och maken iväg med barnen på semester. Jag hoppas att det delvis blir en upprepning på förra årets semster, där vi kom varandra närmare, hade kul och de facto var utvilade när vi kom hem. Barnen älskade förra årets campingplats, där det fanns en lekplats precis utanför vår husbil. Det var bara att öppna dörren kl 6:30 på morgonen och släppa iväg barnen. Sen kunde man sitta under markisen, titta till barnen emellanåt, läsa lite i en bok och bara njuta. Barnen sysselsatte sig med nya kompisar varje dag och hade verkligen jättekul! Så vi siktar in oss på samma camping även i år, hoppas bara att det finns platser! Annars får vi väl hitta ett nytt ställe.
 
Det känns just nu som att jag har tusen "kom-i-håg"-saker i skallen, alltifrån plåster, schampo och vattendunkar till ägg - "allt" ska ju med! Konstigt nog känner jag mig inte orolig över mina egna kläder, det brukar annars vara ett stort orosmoment, kanske till och med det största. Nu har jag så att jag klarar mig, kläder som passar både min kropp och vädret. Skön känsla! Tror till och med att jag har ett regnställ bestående av byxor och jacka som jag kan packa med, i fall att...
 
Kan inte låta bli att fundera på hur NÄSTA sommar kommer att bli, eller ja, jag funderar väl i ärlighetens namn på hur mycket jag kommer att väga då, och hur det kommer att påverka mig.
 
Något helt annat jag har funderat på är hud, och operationer efter stor viktnedgång. Pratade för några veckor sedan med en "bekant" som gjorde sin viktoperation för några (2?) år sedan. Hon berättade att hon nu efter sommaren skulle få "alla sina operationer". Fixa brösten, ta bort hudöverskott och så var det något mer hon pratade om. Lite lätt nedlåtande sa hon dessutom:
"-Ja, vi som har gjort en viktoperation via landstinget slipper ju betala alla skönhetsoperationerna, så det gäller att passa på!"
 
Det där fick mig att gå igång lite, dels funderade jag på hur min egen situation och kropp kommer att ser ut om några år och dels funderade jag på hur Landstingen tänker.
ÄR det verkligen så att människor som går ner i vikt på "egen hand", oavsett metod, INTE får hjälp med t.ex. hudöverskott genom en remiss? Låter väldigt märkligt tycker jag. Att en landstingsfinansierad operation ger en "fribiljett" till de operationer som eventuellt krävs efter en stor viktnedgång...
 
Nåja, nu ska jag sluta fundera och fortsätta packa en stund, samt komma ihåg att betala räkningar också - insåg precis vilket datum det är idag! Tänk, snart är det augusti....